Uncategorized

תדמית וקוד לבוש לאנשי עסקים

תדמית וקוד לבוש לאנשי עסקים
ואז הם נתקלים בבלבול ולא מצליחים לסגל עבורם מראה נכון, נאה, מכובד אבל שיישאר פרקטי.

רושם ראשוני הוא הרושם המתקבל על אדם, בין 10 שניות ל4 דקות, במפגש ראשון עם אנשים אחרים. הרושם הראשוני הוא אחד המרכיבים המכריעים בקביעת התפיסה הכללית על אותו אדם

בזמן קצר זה נקבעת הדעה הכללית על האדם עם דגש על המראה, שפת הגוף, ריח גוף וצורת לבוש. קשה מאוד לשנות דעה זו, לחיוב או לשלילה

אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני

הצורך
עם השנים, אנו מסגלים לעצמנו סגנון לבוש ותדמית מסוימים. אחד הדברים החשובים באופן כללי ובעולם העסקי בפרט הוא שעליך להעריך האם תדמיתך מייצגת אותך, את מעמדך, את גילך ואת חייך כפי שהם מצטיירים היום, ולא לפני עשור. יוצא לך לשאול את עצמך למה עמיתך קיבל קידום במקום העבודה במקומך? האם אתה נוטה להציג את עצמך מבוגר ועייף ומיושן לגילך? האם אתה משקיע מחשבה בלבוש לפני ראיון עבודה או פגישה בחו"ל או ישיבה חשובה?
חשוב לדעת כיצד ליצור רושם ראשוני. לעיתים, הדבר מהווה מכשול ממשי לבעל העסק ולהצלחת פעולותיו העסקיות

הפתרון
לכן, על מנת להקל עליכם, להלן כמה כללים ליצירת תדמית עסקית וקוד לבוש עסקי מנצחים אשר יעזור לכם מאד בקביעת הרושם הראשוני הנכון.

-חשוב לייצר אמינות. ההתנהלות היא בשפה רשמית: חוזים, טבלאות אקסל ופגישות עסקים. אז מה לא ללבוש? בגדים מלוכלכים, קרועים או מקומטים.
-לשדרג וללטש את ההופעה בהתאם לעולם בו אתם עוסקים. למשל במקצועות הרוח, אסתטיקה ויופי אין צורך בחליפה. כדאי שהבדים יהיו נוחים, נשפכים ובצעי פסטל. לעו"ד אני מציעה צבעים כהים יותר, כחול, אפור, שחור, חום, בג'י, לבן ובורדו.
– אסור לבחור במראה מרושל כשאתה בעל עסק ומצד שני, אחד הדברים החשובים הוא לשדר נגישות ללקוח. הלקוח צריך לדעת שיש לו עם מי להזדהות בסופו של יום וזה מתבטא מאוד במראה. כאשר המראה הוא 'נוקשה' מדי, זה משליך על ההתנהגות ומשפיע על היכולת לייצר שת"פים

-היום, נישת הלבוש הפופולרית ביותר היא 'לבוש הקז'ואל, לא רשמי, נוח
עליתי בגיל 15 מרומנייה. חזרתי לרומנייה שנתיים אחרי והייתי בהלם מהלבוש האלגנטי של כולם. בקושי ראיתי ג'ינסים ורובם הולכים בחליפות ועניבה, על עקב ענק ושמלות אלגנט. אז בואו נעשה סדר: אנחנו לא באירופה לכן שילוב נכון של קז'יואל – אלגנט יכול לעבוד בעולם העסקים

איך? ג'ינס לחולצה מכופתרת – מגוהצת כבר אמרתי? 🙂 , מכנס אלגנטי וחולצה מכופתרת ללא עניבה, טי שירט עם ג'יקט מעל ג'ינס ובלאנסטון – כןכן אין בעיה עם הבלאנסון.
-כשאתם יוצאים מהבית תקפידו בבקשה על הקצוות של הגוף: שיער מסודר ונעליים נקיות.
אגב שיער – לא ללכת לפגישות עם שיער רטוב, מראה זלזול, לא הספקתי להתארגן, כמעט איחרתי וכד'.
הנעליים שיהיה סגורות – את אף אחד לא מעניין הפדיקור שלכם ובינינו? לרוב אין כזה. ישנם סנדלים סגורים לקיץ, בטח ובטח לא קרוקס ולא סנדלי שורש!
-יש חשיבות גדולה לתיק שלכם: שלא יהיה פתוח ולא יוכלו להציץ לכם לחפצים האישיים שלכם ועדיף שלא יהיה תיק גב – הוא משדר וייב סטודנטיאלי, פחות רציני.
-אסור בעסקים: צמוד מדי, חשוף מדי, קרוע, משופשף, זוהר מדי או מנצנץ. במילים אחרות: לשמור על מראה נקי ומוקפד.
-בישום חזק מדי לא עובד ולנשים איפור עדין בלבד, להימנע מאודם חזק מדי.

להתלבש בהתאם לסטטוס וגיל
עורך דין לעולם לא יתלבש כמו שיפוצניק ושניהם יכולים להיות בעלי עסק. חשוב לדעת לכבד את עצמנו ולשדר רלוונטיות ומראה עדכני
נשים –מצד אחד, לא לוותר על עצמנו ותמיד להיות מטופחות ומצד שני, לא לקחת את זה למקום לא מכבד.
גברים – בגלל הפשטות שלכם כמין, הרבה יותר קל למצוא את המראה המתאים כי הכל מתבסס על אופנת בייסיק ולרוב על מיינסטרים

לסיכום
החשוב הוא להשקיע בעצמכם ובתדמית שאתם מעוניינים לשדר
לידיעתכם – אני נותנת גם שירות ייעוץ תדמית אישי לאנשי / נשות עסקים, שמבוסס כמובן על אבחון אישי, מקצועי ומעמיק ולא טיפים כלליים
זהו שירות שיכול למנף כל אחד ואחת. לכל המעוניינים, אשמח שתיצרו איתי קשר: 054-3044004

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *